2009.04.10. 19:19
Ébredés
Kaptunk anyóstól egy jó hírt, kiteszem ide, hogy ne tűnjön el a kommentek tengerében. Ha figyelemmel kísértétek az eseményeket, tudjátok, miről van szó, ha nem, kérlek olvassátok el az előző bejegyzést. Zsuzsának kitartást, sok sikert és boldogságot kívánok! Már csak azt remélem, hogy a szcientológiával is szakít.
362 komment
Címkék: szcientológia ébredés
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
béla 23 2010.05.25. 22:17:47
anyós 2010.05.26. 08:31:27
anyós 2010.05.26. 08:39:14
Nem tudom, a családtagja hol tart a szciben, de nem engedik el, hacsak minden kapcsolatot fel nem számol, beleértve a jelenlegi párkapcsolatát is. Sajnos ez a titkolózás és elhallgatás mérgez nálunk is. De a kicsik miatt nincs választási lehetőség.
béla 23 2010.05.26. 19:04:27
Plejádok 2010.05.26. 22:00:51
Vagyok.
Nem tag, nem léptem be semmilyen formába, nem írtam alá semmit. Nekem még nem hazudtak, nem csaptak be.
Tanulom a Szcientológiát, érdekes, nekem tetszik.
Akármi történik a hubbardi filozófiát én nem fogom leköpködni.
béla 23 2010.05.26. 22:37:56
béla 23 2010.05.26. 23:01:01
anyós 2010.05.27. 07:59:25
Az ausztráloknál éppen aktuálisan a gyerekekkel kapcsolatos bánásmód verte ki a biztosítékot. Pár éves gyerekeket is gyűjtőtáborokba szedtek össze, akik hetente csak pár percet tölthettek a szülőkkel, egyébként teljesen képzetlen felvigyázókra voltak hagyva, embertelen körülmények között.Van elég történet az interneten olyan gyerekektől is, akik ott nőttek fel. Az egyik angol nyelvű blogot az egyik vezetőjük lánya hozta létre. Az igazán nagy baj az, ha valaki a szektában eltöltött évtizedek után lép ki, sem egzisztenciája, sem emberi kapcsolatai nincsenek a szientológián kívül.
Pljádoknak csak annyit, hogy belépés nélkül nem hiszem, hogy ennyire ajnározná az eszmét, ami semmit nem old meg.
Plejádok 2010.05.27. 09:37:05
Ebben én semmi ajnározást nem találok, a saját tapasztalatom, véleményem írtam le.
A kitűnő sajátos logikád szerint nem mond neked ez semmit?
béla 23 2010.05.27. 15:10:11
anyós 2010.05.27. 15:34:06
anyós 2010.05.27. 21:48:43
béla 23 2010.05.28. 22:28:18
béla 23 2010.06.01. 19:12:10
andrasc 2010.06.02. 07:18:25
hungarian.rtc.org/matters/ethics.html
tudomásjelentések?
egymás feljelentgetésére buzditanak?
hogy mindenki féljen mindekitöl?
oszd meg és uralkodj...
ha neked ez kell?
Tény hogy a tanitási modszerük hatásos, csakhogy ez a modszer a feltétlen hitre
épül, a fanatizmusra...
családokat szétszakitani? bárhogy is hivjuk, nevezzük, de erröl van szó.
kell nekik a "dolgozó" aki nem gondolkozik,fanatikus, agymosott és összes pénzét be adja a "közösbe"
ez az egész egy gátlástalan bünszövetkezet, ugyértem a felsöbb szinteken.
e levelem alapján ezentul én is "megfigyelés" alatt lehetek mint ellenség? valószinü...
L.Ron Hubbard scifi iró volt, söt talán nem is rossz iró pl.ö irta a Háború a földön cimü film eredeti regényét John Travoltával föszerepben ment a mozikban. De azt kevesen tudják hogy keményen drogozott, gyógyszereket szedett. sokak szerint utolsó éveiben megháborodott, összemosta a valóságot a fikcióval és
igy született meg a Szcientológia.
Az alaptörténet is inkább scifinek tünik mint vallástörténetnek. www.freeweb.hu/scientology/xenu.html
ez nem vicc, ez a valóság, ebben hisznek, ez komoly!
ez kéremszépen 1 L.Ron Hubbard megháborodott elmélyére épitett bünszövetkezet.....
most eszembejutott egy gyerekkoromban olvasott könyv, könyvek..
Ráth-Végh István Az emberek butításának történetéből
Nos, a szcientologia lehetne a folytatás cime...
béla 23 2010.06.02. 23:27:40
béla 23 2010.06.02. 23:33:13
anyós 2010.06.03. 08:06:11
Plejádok 2010.06.03. 08:53:48
"..de sajnos azt látom, hogy senkire nem hallgat."
Dehogy is nem!
Tapasztalatai és mérlegelései alapján saját magára!
Ő egy külön egy-ÉN nem a részed!
A te feladatod és felelősséged addig terjedt, hogy világra hoztál egy embert, és arra a szintre nevelted, míg önálló tud lenni.
Az már nem a te feladatod, hogy eldöntsd egy emberről –a te nézőpontod vagy elveid alapján – hogy mire alkalmas, vagy mit kellene tennie.
anyós 2010.06.03. 10:17:30
Mirakel 2010.06.03. 11:18:10
béla 23 2010.06.03. 18:48:17
Lányod egy szép, tartalmas levelet irt nekem és én egy hosszú levéllel válaszoltam rá .Kár , hogy nem lehet itt közzétenni, azt hiszem mindenki számára tanulságos lenne. Ő is, és sajnos a többiek is , gyermekemet is beleértve olyan értelmiségi emberek akik mindent megkaptak az életben, minden gondot levettünk a vállukról minden elintéztünk helyettük , az ő szavaival élve megtanitottuk őket halat enni, de sajnos halászni nem , és megutálták ezt a rendszert ami nem az erkölcsös , becsületes emberek világa, viszont a misszióban mindenki kedves és elbeszélget velük ami valószinü mindannyiuknak hiányzik, mivel szorongós, gátlásos emberekről van szó, akik kevés emberismerettel rendelkeznek. Nem tudom ,hogy lehetne rájuk józan ésszel hatni, mert én is azért olvasom e blogokat , mert a megoldást keresem, de sajnos széllel szemben megyek egyfolytában, ugyanazokat a dolgokat tapasztalom, amit Te is és persze teljesen tanácstalan vagyok. Imádom a gyermekeimet, és ha kell bármit bevállalnék, de a szekta sajnos nagyon jól megvan komponálva. A lányoddal szeretnék még néha levelelet váltani. Én nem ilyen életet szántam neki, de sajnos az ő párja is szci . Mindenesetre nem irigyellek, a lányodnak még az kellene, hogy tudatosuljon, nem Te kérted szüljön unokákat, és igenis vállaljon felelősséget a gyerekeiért és magáért, mutassa meg képes normális életre és képes eltartani gyermekeit ez legyen a fő feladat nem a misszió
Plejádok 2010.06.03. 19:56:36
Kedves ember vagy, legalább Te nem acsarkodsz.
Helyesbítenék az én számíze szerint,
nem a szekta van jól megkomponálva, hanem a hubbardi filozófia.
anyós 2010.06.03. 20:04:50
Plejádok 2010.06.03. 21:31:30
Azt hiszem közöltem már, hogy milyen kapcsolatom van a szcientológiával.
Hogy Te ennyire sötét, és elvadult vagy, vádaskodsz, mielőtt gondolkodnál, komolyan csak sajnálni tudlak, a droid ez esetben nem én vagyok.
A lelkiismeretem pedig tökéletesen jól van.
anyós 2010.06.04. 08:03:27
béla 23 2010.06.04. 12:26:36
Leánykád ismét irt nekem és egy valamit nem értek, az ő levele szerint minden rendben, de persze nem látok bele az életetekbe és nem is tisztem hogy mások dolgába beleszóljak, amit leirtál a pár nappal korábbi leveledbe az, hogy nem lehet a szci. -ről semmi rosszat mondani stb. nem a misszió kellene járnia, hanem a gyerekeit nevelni, ő szerinte a gyerek neveléssel semmi probléma ő jól csinálja, amit leirt aszerint tulképpen minden ok , és benneteket is szeret stb. Csak!!!!
Nálunk is ez a gond, hogy gyermekemmel és társával ha beszélek , minden ok és mivel én nem ezt tapasztalom, ezért mikor mesélnek dolgokat akkor én utánna szoktam egy kicsit érdeklődni és sajnos az infó teljes másról szól amit ök elmesélnek, nem tudok sajnos nekik hinni, pedig én pár éve a gyermekemért igazmondásáért tüzbe tettem volna a kezem. Ez az állandó hazudozás , hogy fér össze a nagy szci etikával és még tudnék számos dologról irni csak félek, hogy rám ismernek és ebből a családomnak valami hátránya származik, mert sajnos jó néhány emberrel beszéltem személyesen is és mindenki után utánna nyúl ez a szekta a jelentések és auditálásokon megszerzett infó alapján.
anyós 2010.06.04. 13:35:01
és kiszolgáltatott szituáció alakult ki számunkra az unokák érdekében. Addig, amíg önkéntes munkát végez a szcientológiában, nem lesz ideje a saját megélhetéséről gondoskodni, mert ez egy állandó munkahellyel nem fér össze. Én már nem kell, hogy tartsak tőlük. A nyugdíjamat nem vehetik el, legfeljebb igyekeznek a becsületembe és az önérzetembe gázolni, mint amit Plejádok művel ezen a blogon is, mert okos érveik nincsenek egy vitában. Azt gondolom, hogy a szembenállásom miatt az auditálásokon legfeljebb a lányomon verik el a portt, mert ez a szcientológus tempó. Hátha hamarabb észreveszi, hogy az emberiség megmentése jelszó mögé egy jól szervezett bűnbanda csoportosult. Azt, hogy jár a misszióba, csak abból tudom, hogy a gyerekek egy szci propaganda röplap hátulján írtak üzenetet. És vannak esték, amikor egyedül vannak, ha nincsenek nálunk. Szerencsére már növekszenek, és jobban tudnak magukról is gondoskodni. Nem könnyű az élet. De a szcientológia nélkül jobb lenne.
anyós 2010.06.04. 14:34:46
béla 23 2010.06.04. 17:37:45
Nem lesz mostanában anonymus tüntetés??
Plejádok 2010.06.04. 18:09:20
Ne izgulj, már fölöslegesen, szerintem senki nem figyel téged. Mikor ide beregisztráltál meg kellett adnod egy e-mail címet, és ha valaki a blogon kívül akar neked írni akkor ezen az e-mail címen tudja megtenni.
A " lány" sem fog tenni ellened semmit, ebben 100%-ig biztos vagyok.
Nagyon téves képet állítottatok be az olyan emberekről, akik nem olyanok mint ti vagytok.
anyós 2010.06.04. 20:55:16
Mirakel 2010.06.04. 22:21:56
Anyós nagyon jól látja a helyzetet. Plejádok, miért szakítotok el kényszeresen embereket a családjuktól? Tudod, ebben nekem is volt részem, a legundorítóbb módszereket választjátok. Szerintem minden normális emberkézzel-lábbal tiltakozik a szcientológia ellen, ami teljesen emberellenes. Agymosás az egész. Mint minden szekta.
béla 23 2010.06.05. 09:06:04
béla 23 2010.06.05. 09:09:42
anyós 2010.06.05. 14:51:58
Plejádok 2010.06.05. 16:07:54
Majd azért szólok, ha már Budapestet megszálltuk, elfoglaljuk a pályaudvarokat, és összefogdossuk az szci ellenes egyedeket.DDD
EZ TÉNYLEG RÉMÁLOM BLOG.
Egymást etetitek a hülyeségetekkel.
Gratulálok!!
anyós 2010.06.05. 16:20:03
anyós 2010.06.05. 16:22:19
Plejádok 2010.06.05. 16:47:28
Hihetetlen, hogy az emberi elme mennyire meg tud háborodni!
BE-FE-JEZ-TEM!
Én az épelméjűség pártján állok, ne felejtsd el.
anyós 2010.06.05. 17:31:51
anyós 2010.06.05. 17:32:24
anyós 2010.06.07. 18:27:47
béla 23 2010.06.10. 20:27:35
anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.06.16. 16:12:58
béla 23 2010.06.16. 21:56:44
baka 2010.07.10. 17:59:13
Teljesen átérzem a helyzetedet, hasonló cipőben járunk. Tanácsként azt tudnám mondani, hogy ha még lehetséges (nem mérgesedett el túlzottan a kapcsolat köztetek), akkor kérdezz! Mindig csak kérdezz!
Nálunk ez már nem vált be, talán mert túl későn kezdtem. Nekem (is) túl sok időm ment rá, hogy az infókat összegyűjtsem a szciről és érvelni tudjak. Mire megtanultam érvelni, már nem volt kinek (a másik fél nem kíváncsi az érvelésemre, nem beszél velem).
Szóval csak kérdezz, hogy magától kezdjen el gondolkodni a dolgokon, ne Te add szájába a válaszokat, mert így támadásnak veszi.
Kérdezd meg pl, hogy miért szeret szci lenni, mi tetszik neki benne.
Vedd fel a kapcsolatot exscn-vel Reformer blogjából, ő tavaly lépett ki. Biztosan tud tanácsot adni jó (kétségébresztő) kérdések összegyűjtésében.
Próbálj technikai jellegű kérdéseket feltenni, mert az érzelmi jellegűek (pl. miért nem hiszel nekem, hiszen az apád vagyok stb.) nem hatják meg őket, sőt lenézik az érzelgősséget, mert a gyengeség jelének tekintik.
Pl. próbáld meg megkérdezni, hogy van-e értelme szerinte az állandó statisztika növelésnek? Hiszen egy statisztika sem növelhető állandóan és folyamatosan. És hogy szerinte milyen hatása van valakire, ha csökkenő statisztika esetén folyamatosan lecseszik? Őt mi készteti jobb teljesítményre, ha leszúrják, vagy ha bíztatják?
Pl. Próbálj beszélgetni vele az élet értelméről (szerintük a túlélés, vagyis, hogy valami maradandót hozz lére, ami túlél téged), szerintem meg a boldog élet, vagyis hogy olyan életet élj, ami most boldoggá tesz.
Én úgy látom, hogy semmi értelme általánosságban azzal előhozakodni, hogy sokan kiléptek már és miért lehet ez, mert erre megvan a betanult válasz: egyéni problémája volt az illetőnek.
Az is felesleges, hogy azzal érveljen bárki, hogy LRH drogos és megalomán volt. Erre is van válasz: mindegy, hogy ki volt, ha ilyen jó dolgokra jött rá (írt, gyűjtött össze stb.), tőlük akár pszichopata is lehetett volna.
Az is egy tanult módszerük, hogy nem szabad panaszkodni. Sem szciről, sem úgy általában sem, mert a panaszkodás nem old meg szerintük semmit sem. Még egymás között sem szabad panaszkodni (sőt csak ott tilos igazán), nehogy a násik szci rájöjjön, hogy másban is ugyanazok a kétségek merülnek fel a szcivel kapcsolataban. Sőt ha valaki panaszkodik bent, akkor tudomásjelentést kell írni róla, hogy "kezelni lehessen" valamilyen tanfolyammal a "kétségét".
Például feltehetnéd azt a kérdést is, amit egy hozzászóló tett fel:
"én csak azt nem értem, hogy még 2010-ben, a információs társadalmak korában (mondjuk ez Magyarországon speciel még nem létezik) vannak ennyire beszűkült, korlátolt látókörű emberek, akik tényleg elhiszik, hogy a szándékos, mesterséges tájékozatlanság valóban hasznos lehet?!?! "
Hiszen ilyen esetben, ha csak egyféle (szci) véleményt hallgat meg valaki, akkor ugyanúgy nem a saját igazi véleménye, gondolkodása érvényesül, hanem azé a csoporté, akiknek folyamatosan hallgatja a szövegeit.
Az igazi saját szabad akaratú élet ugyanis abból állna, hogy mindenfélét meghallgat az ember, és utána átgondoltan kialakítja ezekből a saját véleményét.
De vigyázat, mindig csak kédezni szabad, mert ha kiselőadást tartasz arról, hogy Te hogyan látod a dolgot, azzal biztosan semmire sem mész, ezt sajnos saját tapasztalatból (is) tudom.
Neki kell elgondolkodni a dolgokon.
Szívből kívánok sok sikert.
baka 2010.07.10. 18:15:38
Minden beszélgetés elején rögzítsetek két szabályt!
1. Ha túl általánoa vita, akkor térjetek vissza konkrétumokra!
2. Egyik fél sem lesz ideges, sértődött, hiszen mindkét részről feltételezhető a jószándék, vagyis, hogy nem a sértés, hanem a kölcsönös megértés a cél. Ha sértő dolgot hallunk, akkor a tartalomra figyeljünk (hogy ezt miért mondhatta a másik, vagy miért érezzük sértőnek, vagy mi a lényege a mondandónak a bántónak tűnő szavakon túl).
Mindkét esetben figyelmeztessétek kölcsönösen egymást, ha a fenti hibába esnétek.
baka 2010.07.10. 18:27:08
Kérdezd meg, hogy mit gondol arról, hogy miközben a harmadik dinamikára (mentsük meg a bolygót) áldozza az egész életét, aközben a második dinamika (család) teljesen háttérbe kerül, ez hogyan egyeztethető össze azzal, hogy LRH azt tanítja, hogy a dinamikákat egymás után kell működtetni, vagyis, hogy először az alacsonyabb számú dinamikákat kell rendbe rakni, azután jöhet a többi.
Vagy például jó kérdés lehet, hogy mi értelme van annak, hogy nem beszélünk a problémákról, hiszen azzal csak homokba dugjuk a fejünket, de nem oldódnak meg.
Pl. ha valaki éhes, akkor azt mondja, hogy éhes vagyok és kap enni. Ellenkező esetben éhenhalna.
Hiszen "Néma gyereknek anyja sem érti a szavát!".
baka 2010.07.10. 19:16:45
Érdemes rákeresni a "csalárd érvelési technikák" kifejezésre és meg lehetne kérdezni, hogy a szciben szerinte ezek közül hányat használnak?
Vagy felhívni a figyelmét valahogy kérdés formájában arra a módszerre, amit a KSW 1 is alapvetően javasol, miszerint ha valaki elkezd a szcivel foglalkozni, azt nem szabad elereszteni, hanem gyorsan "sokkos állapotban" kell elvégezniük a tanfolyamokat.
Így esélyük sincs az önálló gondolkodásra.
Nekünk is tanították, amikor üdülési jogokat forgalmazó cégnél dolgoztam, hogy ha résztvesz valaki egy bemutatón, akkor kötelező egí napon belül visszahívni, hogy hogyan döntött, mert az élmények csak egy-két napig élnek intenzíven mindenkiben.
béla 23 2010.07.10. 21:55:18
Köszi a segitséget, minden ilyent szivesen fogadok hátha előrébb visz a dologban, mármint ami az ébredést illeti.
baka 2010.07.11. 00:25:54
Még néhány ötlet:
1. Kiegészítés a statisztikanöveléshez:
Szerintük az ember mindig a növekedésre (főleg anyagi szempontból) törekszik. Az ő módszereikkel szerintük minden vállalkozás anyagilag sikeresebbé tehető. De mivel senki sem lakhat egyszerre két házban, nem ülhet egyszerre két autóban, nem fog naponta kétszer annyit enni, mint előző nap, vagyis a fogyasztói igények (és az anyagi lehetőségek is) nagyjából napi(heti, havi, éves) szinten állandóak, ezért, ha az egyik vállalkozásnak hirtelen több forgalma lesz (bármiből legyen az kenyér, vagy fogkrém, vagy tetőcserép, akár traktor) az egyúttal azt is jelenti, hogy valaki másnak meg kevesebb.
Ezt azért írom csak, mert a szcik meg vannak győződve arról, hogy ők segítenek az embereknek. Főleg azoknak a mellénye nagy ilyen téren, akik a szci vállalkozásokkal kapcsolatos tanfolyamait látogatják.
2. Azt tanítják, hogy csere nélkül nincs üzlet, vagyis csak akkor fizess, ha kapsz is cserébe valamit, és csak akkor adj valamit, ha fizetnek érte. A szcik ezért elvből nem adnak pénzt koldusnak, de nem azért mert esetleg elissza, hanem mert nem kapnak cserébe semmit.
Akkor hol van ez az LRH tanítás, amikor rendszeresen adományokat kér az egyház a legkülönfélébb dolgokra?
Ez azért fontos kérdés, mert ha azt sikerül elérni, hogy az egyház működésében hiányosságokat fedezzen fel, akkor az már egy első lépés a újbóli szabad gondolkodás felé.
LRH idejében (életében) ugyanis nem volt szokás (sőt tilos volt) az adományozás!!!
Ha odáig eljut, hogy LRH jó, csak az egyház rossz a mai formájában, az már fél siker.
3. Érdemes lenne végiggondolni (végiggondoltatni) például a KSW1 lépéseit (a 10 pontot). Én megtettem és néhány logikai hibát, illetve felesleges lépést találtam.
Ha egy szcit is sikerülne rávezetni ezekre a hibákra, akkor talán felébred a kétség, hogy ha az alapirányelv hibás, akkor a többi LRH tanítást sem kellene készpénznek venni.
4. Vagy mi a helyzet a Clear bolygóval?
Az a céljuk, hogy mindenki szci legyen. De ha a különböző kis belső praktikáikat, érvelésüket, kommunikációs tereléseiket, trükkjeiket már mindenki ismerné, akkor már nem lennének hatékony módszerek, hiszen akkor mindenki tudná, hogy a másik éppen milyen praktikákat használ a meggyőzéshez.
Vagyis egy utópiát kergetnek. Ami magában véve nem gond, ha ezzel tisztában is vannak. A gond az az, hogy ezt nem tudják.
5. Azt mondják, hogy a normális felfogással ellentétben (miszerint az az igazi barátod, aki a nehéz helyzetben is melletted van) azt mondják, hogy vigyázz azokkal, akik nehéz helyzetben melletted vannak, mert csak kihasználják a nehéz helyzetedet.
Azt gondolom, hogy ez így nem teljesen igaz. Mindig és minden helyzetben (jóban is és rosszban is) csapódhatnak az ember mellé olyan emberek, akik csak az adott helyzetet akarják kihasználni. De ezt úgy gondolom, hogy minden embernek tudnia kell, hogy ne higgyen el mindenkinek mindent, ne legyen hiszékeny. Persze a túlzott bizalmatlanság is veszélyes.
De hát erről szól az egész élet!: Mindenben megtalálni az arany középutat!
Munka v.s család, kötelesség v.s. szórakozás, bizalom v.s. bizalmatlanság stb.
6. Azt mondják, hogy minden embernek van valami problémája, így a szci mindenkinek való, mert mindenre tudja a megoldást.
Ha ez tényleg igaz lenne, akkor nem lennének kilépett, sőt utána az egyházzal, szcivel szembeforduló tagok, mert megtalálták volna a megoldást az összes problémájukra és elégedetten szolgálnák tovább az egyházukat.
7. Azt mondják, hogy ha vitád van valakivel, akkor mindig van egy harmadik személy (dolog) a háttérben valahol, aki (ami) a vita forrása.
És mi a helyzet azzal a vitával, amit a szci generál a családtagok között?
Ha korábban jó volt a viszony a tagok között, érdemes rámutatni, hogy a konfliktusok csak a szci megjelenése után kezdődtek.
8. Azt tanítják (a normálissal ellentétben, miszerint mindenkiben van valami szerethető, valami, amiért tisztelni lehet, valami, amit tanulhatunk tőle), hogy minden embernek ki kell érdemelni a viselkedésével a másik embernek a tiszteletét.
Ez (is) szerintem egy nagyon veszélyes tézis.
Hiszen ha valaki jól bánik veled, akkor tiszteled, ha rosszul bánik veled, akkor nem. Ez úgy néz ki a gyakorlatban, hogy ha egyetértesz a szcivel és nem támadod, hogy a fiad szci lett, akkor tisztelnek, de ha nem, akkor nem. Meg sem hallgatnak, vagy pusztán gúnyos mosollyal az arcukon mondják, hogy "Ez a Te véleményed, az meg az enyém".
Az már semmit sem számít, hogy felnevelted őket. Legalábbis elvben. Mert a tapasztalatom az, hogy azért igen ki tudja hozni őket a sodrukból egy-egy vitatkozás, vagyis igenis szeretnék, ha a család is elfogadná a tevékenységüket.
9. Meg lehetne kérdezni, hogy szerinte miért vált ki ilyen heves érzelmeket a szci a pártolőkból és az ellenzőkből?
Azért, mert hirtelen nagyon negatív személyiségváltozás tapasztalható a szci személyeknél.
Meg lehetne kérdezni, hogy ha ő a saját gyerekénél például azt venné észre, hogy rossz társaságba keveredett, drogozni kezdett stb. akkor ő mit tenne?
Ajánlom még a controll programot - Nagy Zoltántól (lsd: kötelező olvasmányok), a Pesty László "Szekták" interjút, valamint a
www.apologia.hu/religion/adv-parents.html
honlapot, tanácsadás szülőknek.
Sok sikert.
baka 2010.07.11. 00:31:11
A jó:
www.apologia.hu
Itt válaszd a Vallások alpontot, majd a tanácsok alcímet. Mind a három tanácsot érdemes elolvasni szerintem.
béla 23 2010.07.11. 13:40:58
baka 2010.07.12. 12:50:30
Az igazi köszönet számomra az lenne, ha azt írnád hamarosan, hogy a tanácsok hatására elindulna egy kijózanodási folyamat Nálatok.
Mivel - mint írtam - én a saját tanácsaimat (lehetőség hiányában) már nem tudom kipróbálni, így csak remélhetem, hogy valakinél tényleg használhatók.
Amikor a kijózanító kérdéseken gondolkodom, mindig az jut eszembe, hogy a kilépettek is elkezdtek valahogyan, valamiben kételkedni, hiszen akkor nem léptek volna ki.
Kértem már Reformertől is, hogy jó lenne összegyűjteni a kétségébresztő gondolatokat mondjuk egy posztban, de valahogy úgy kellene megcsinálni, hogy folyamatosan bővíthető legyen újabb gondolatokkal, tanácsokkal, hiszen sosem lehet tudni, hogy kinél melyik gondolat indítja be a kételkedés folyamatát.
Talán valamikor ez is megvalósul.
Azért nagyon nehéz kívülállóként segíteni ebben, mert folyamatos lépéshátrányban vagyunk a tanfolyamok sokaságával folyamatosan bombázott tagokhoz képest.
Eleve már mire rájövünk és tudatosul bennünk, hogy mibe keveredett a családtagunk, arra már sok-sok tanfolyamon van túl, egyre stabilabb szci önérzettel ("az az igaz, ami Te magad igaznak gondolsz") vagyis az ellenzők mondhatnak bármit, maximum csak udvariasan meghallgatják.
A másik nagyon stabilizáló tanításul a KSW1-en és a "személyes integritáson" kívül az, hogy a "támadók azért támadják a szcit, mert érzik, hogy igazuk van ("minél közelebb vagy az igazsághoz, annál több a támadód"- mondják), és félnek attól, hogy a szci a tudása által beléjük lát és kiderülnek az ellenzők titkai.
Lásd erről az alábbi LRH okítást:
objektivszcn.blog.hu/2009/12/11/miert_tamadjak_a_szcientologiat_hubbard_szerint
Szóval mire az emeber észbekap, hogy mibe keveredett a családtagja, arra már óriási a hátrány, arról nem is beszélve, hogy a külsős családtagnak (lévén, hogy ő nem végzett tanfolyamokat) nincs más lehetősége, csak az internetről összegűjtött infók, hogy érvelni tudjon a szci ellen. Ez persze megint csak egy csomó idő.
Mindezt nehezíti az is, hogy mielőtt az ember a nyilvánosságtól tanácsot kér, addig már általában túl van jónéhány "saját kútfőből" induló sikertelen próbálkozáson, esetleg veszekedésen.
Naivan ugyanis az gondoljuk, hogy mint eddig is, ha valamiről más volt a véleményünk, mint a családtagunknak, akkor normális módon megbeszéljük, de ez itt nem működik. Ők annyira idenenül és nem a megszokott módon gondolkodnak és kommunikálnak (a tanult módszereket alkalmazva), hogy a naív kívülálló csak "levegőért kapkod" a döbbenettől és a meglepetéstől. Soha nem lehet tudni, hogy mi veri ki náluk a biztosítékot, és milyen lesz a reakciójuk. Így rossz esetben marad csupán a "beszélgetés az időjárásról" és a remény, hogy talán mjad egyszer magától észhez tér a családtagunk.
Senkinek nem kívánom ezt, és drukkolok mindenkinek, aki hasonló helyzetben van, a mielőbbi kijózanodásért.
anyós 2010.07.12. 13:14:29
umsi 2010.07.12. 18:39:23
Nekem is hasonló kételkedéseim, kérdésfeltevéseim segítettek abban, h kimásszak a szci őrületből.
Először engem is próbáltak beetetni mindenféle szélhámossággal pl. az OTk nem szenvednek baleseteket, nem zárják a házaikat, lepattannak róluk a rossz dolgok (volt pár gyenge pillanat, mikor benyeltem ezeket) stb. aztán megtudtam, h Lenkei dr egy autóbalesetben összetörte magát, meg ott volt Travolta fiának halála, Lisa M. Presley miért hagyta meghalni Michael Jacksont??? -és ezek csak a jéghegy csúcsát jelentették.
Számos ellentmondást találtam a mondott/tanított dolgaik és a valódi viselkedésük között. A végső lökést egyik MLM-es "képzésük" adta, s akkor már tudtam, h nem érdemes velük vitatkozni, csak lelépni (ez nem egyházasdi volt, csak a cég min.70%a szci).
Szerencsés vagyok, h megúsztam pár hónap tapasztalattal. Sokat segített, h az első hullám után nem tudtam hetente többször bemenni hozzájuk, majd sokat voltam vidéken és ez kijózanító volt. Szinte fellélegeztem, mintha kiszabadultam volna egy börtönből.
Béla23, Anyós nekem az segített a legtöbbet, h elmentem vidékre és kikapcsoltam a telefonom, nem is neteztem.
Csak remélni tudom, h a gyermekeitek is átgondolnak néhány kérdést és valóban önmaguk akarata alapján döntenek, mert ugye ez a leírt céljuk, s nem előre betanult mondatokat szajkóznak tovább!
baka 2010.07.13. 00:08:48
"Nagyon téves képet állítottatok be az olyan emberekről, akik nem olyanok mint ti vagytok."
Szerintem nem az a gond, hogy nem olyanok, amilyenek mi vagyunk, hiszen általában az ember, ha valaki idegennel nem találja a közös hangot, mert "nagyon más", akkor nem is fog szoros kapcsolat kialakulni közöttük.
Itt az a gond, hogy korábban jól működő családi kapcsolatok szakadnak szét, szeretetteljes együttélés, hangulat válik ellenségessé, gyűlölködővé azért, mert az egyik családtagnál a többiek szerint hirtelen nagy, negatív irányú személyiségváltozás lép fel, amit az adott közösség érthető okból szeretne visszafordítani. Ami pedig ezt okozza, az a szcientológia. Legalábbis az egyházi formája.
Azt gondolom különben, hogy szerintem mindkettőtöknek igaza van, Neked is és anyósnak is. Ha nagyon szarkasztikus akarok lenni, akkor azt írnám, hogy mindenkinek "az igaz, ami számára igaz".
Mert ebben LRH-nak tényleg igaza van.
Erre van egy hazai mondás is:
"Mindenkinek a maga igazát!"
Anyósnak is igaza van, hiszen teljesen érthető, hogy ennyi vihar és szenvedés után nem tud jót mondani a szciről.
És Neked is igazad van, mert Te - akinek az életéből az egyházi szörnyűségek kimaradtak - a szciből csak annyit látsz, hogy a saját tempódban otthon olvasgatod LRH anyagait, meg megállva, elgondolkodva az olvasottakon, és csak azt építed be a saját gondolkodásodba belőle, amit jónak gondolsz. Így tudsz tiszta maradni, legalábbis szerintem.
baka 2010.07.13. 00:45:08
"Köszönöm, hogy megosztottad velünk azt a nagyon fájdalmas tényt, hogy egyike vagy a szülőknek, aki..."
Csak a tisztánlátás kedvéért nem szülő vagyok, hanem testvér, de ez nem változtat azon, hogy a szüleimmel és a velem való elhidegülés szörnyű fázisait én is átéltem.
Azért is írom le a (sajnos már túl későn) megszerzett tapasztalataimat, hogy mások talán még időben hasznosítani tudják.
Sajnos a Te helyzetedet is úgy látom, hogy már stabilizálódott az elhidegülés, de talán nem jól látom.
Nekem a hasonlókat megéltek után sem sikerül gyűlölnöm a bátyámat, amiben talán az alábbi két gondolat segített.
Az egyik, hogy felfogtam, hogy ez az ő életük, ha nekik jó, akkor nincs jogom beleszólni. Persze ez szülőként Neked sokkal nehezebb.
Egyszer megkérdezte tőlem a bátyám, hogy ha anyagilag jól menne nekik, akkor elfogadnánk a tevékenységüket? Egy kis gondolkodás után azt válaszoltam neki, hogy bár akkor sem tetszene a dolog (elsősorban a teljes szellemi behódolás miatt, hogy mindenre LRH a megoldás), de elfogadnánk.
A másik gondolat az az volt, hogy úgy fogom fel, hogy akár én is lehetnék ma szci, ha nem a bátyám találkozott volna előbb ezzel és nem láttam volna rajta a negatív személyiségváltozást olyan durvának, hogy soha életemben ne akarjak egy szci tanfolyamot se elvégezni.
A tanfolyamok, belső iránylevelek, személyes nyomatások (örökös telefonok, e-mailek, több órás auditálások, vallatások) olyan erős hatással vannak az emberre, hogy bárkiből szcit lehet faragni velük (legalábbis egy időre), ha egy labilisabb életszakaszban találja meg.
Anyós! Kérdezd meg a lányodtól (persze csak ha akarod), hogy szeretné-e ha elfogadnátok azt, hogy ő ezzel foglalkozik?
Kérdezd meg azt is, hogy úgy gondolja-e, hogy beleszólsz az életébe, és nem érti, hogy miért nem hagyod békén, hiszen ez az ő élete?
Gondolom, hogy mindkettőre igennel fog felelni.
Akkor mond neki azt, hogy azért vagy elsősorban ellene, mert azt látod, hogy (bár van munkája) nem képes anyagilag a saját lábán megállni és ellátni a gyerekeit.
Ha meg tudná azt csinálni, hogy főállásban dolgozik valahol, amiből megélne a gyerekeivel, akkor mellékállásban folytathatná ezt.
Persze az is lehet, hogy ezeket a köröket rég lefutottátok már.
baka 2010.07.13. 00:54:50
Szerintem Neked óriási szerencséd volt azzal, hogy Te "csak" egy szci cégnél vettél részt un. "felsőbb utasításra" a tanfolyamokon, így eleve egy bizonyos távolsággal kezelted azokat, hiszen nem Te akartad. Így könnyebb kiszállni, "csak" az adott céget kell otthagyni.
Persze az is szerencse volt, hogy - mint írtad- sokat voltál vidéken.
Azt gondolom, hogy aki saját magától keresi meg őket, mert valamilyen problémájában segítséget kér, annak sokkal könnyebb belekeveredni és nehezebben is szabadul.
baka 2010.07.13. 08:30:49
Az előzőhöz még annyit, hogy azt kellene elsősorban megmondani a lányodnak, hogy amíg anyagilag a Te segítségedre szorulnak a gyerekekkel, addig igenis van jogod beleszólni az életébe.
béla 23 2010.07.13. 09:28:25
béla 23 2010.07.13. 11:38:00
Netszamuráj 2010.07.13. 11:45:02
Nya, úgy látom itt túl szépen beszélnek Veled, kicsit be kell avatkoznom.
Engem nem téveszt meg a fenti mondatod, meg az "én csak egy dianetika iránt érdeklődő vagyok" attitűdöd. 1991 óta, tehát amióta betettétek a lábatokat az országba, kísérem figyelemmel a mocskos kis szektátokat. Rendszeresen eljárok a kis gyűléseitekre, Hubbi bácsi virtuális cidázására (gyk: szülinapi partijára), s egyéb mocskos tréningjeitekre. Több hangfelvételt, videofelvételt készítettem már, szoktam fényképezni is.
Így, 19 év távlatából azt kell hogy mondjam, a szcientológia a világ egyik legnagyobb humbugja. Az öreg pszichiátriai-szökevény (Hubbi bácsi) nagyon szépen összeharácsolt egy sci-fi mixet, ami szép lassan, lépésről-lépésre viszi bele az önsorsjobbító szándékkal jelentkező tagjelöltet a legvadabb hagymázas víziókba. Ahol a vitamin a csodaszer, Bin Laden pszichiátere az ikertornyok elleni támadás agytrösztje, s egyéb, olyan gondolatokat közvetít, amit alapos agymosás nélkül egyetlen épelméjű ember sem fogadna be.
A tagság egy része szerencsétlen kis senki, aki a dianetika nevű áltudomány szorgos biflázásától várja élete jobbra fordulását. Őket még lehet is sajnálni, jobb sorsra érdemesek. A másik felük pedig anyagilag igen jól profitál ebből a kis biznicből, gátlástalan, hazug férgek egytől-egyig. Nekik a golyót szavaznám meg.
A józan ész pártján állsz? Baszod, majdnem mind, egytől-egyig elmebetegek vagytok! Józan ész, eszem-faszom megáll!
anyós 2010.07.13. 14:15:39
anyós 2010.07.13. 14:38:49
baka 2010.07.13. 18:36:13
Ksw1, a szcientológia legalapvetőbb irányelve, célja a szcientológia működésben tartása. Minden tanfolyam előtt és után (talán csak az un. bevezető tanfolyamokon nem, nehogy megijedjen és elszaladjon a leendő tag gondolom) kötelezően el kell olvasniuk ezt.
Ha még nem találkoztál ezzel, akkor tanácsolom, hogy olvasás előtt vegyél egy nagy levegőt, készíts magadnak előre hideg borogatást, meg egy bokszzsákot, amin az olvasás után levezetheted a dühödet.
objektivszcn.blog.hu/2008/05/05/a_szcientologia_legalapvetobb_iranyelve
anyós 2010.07.13. 18:54:04
Netszamuráj 2010.07.13. 22:21:06
Sajnos nem tudok univerzális módszerről, amivel egy fanatikust ki lehetne ábrándítani bármiből is. Magának kell rájönnie, magának kell megundorodnia tőlük. Nekem egy barátom nagyon komolyan benne volt a szektában, kint élt a Sea Orgban, Angliában. Aztán néhány év után, egyszer szabadság után nem ment vissza hozzájuk. Azóta elkerüli őket, kidobálja az egyháztól érkező fenyegető leveleket, megszakította velük a kapcsolatot. De ehhez az kellett, hogy magától rájöjjön: patkányok közé keveredett.
Mirakel 2010.07.14. 08:55:22
Szia! 20 év alatt nem buktál le? Ezek mindenkire gyanakodnak, súlyos paranoiás mind. Hogy csinálod, hogy eljutsz ezekre a találkákra? Mert oda külsősként nem nagyon engednének be. Különben meg külön gratulálok a kitartásodhoz, meg erős gyomrodhoz, nekem elég volt 3 óra beszélgetés egy ilyen fanatikussal ahhoz, hogy napokig ne heverjem ki, igaz, hozzám közel álló embert szakított el a családjától. A mai napig nem tudom felfogni, hogy diplomás, értelmes (vagy annak látszó) ember, hogy a fészkes francba dőlhetett be ennek a Xenu-dumának? Ma már rég röhögnöm kéne az egészen, de az emberi butaság a legveszélyesebb és legfélelmetesebb, ezért inkább tovább figyelem ennek a ráksejtnek (szcientológiának) a ténykedését, és bízom abban, hogy egyszer meglesz az ellenszer.
Netszamuráj 2010.07.14. 10:19:05
A legtöbb előadásra simán bemehetsz, ha letejeled a belépti díjat. (Pénzért? Pénzért bármit: szopok, nyalok, gombot varrok. /Hofi/)
Egyetlen egyszer volt csak kínos, amikor a haverom, akivel jártam az ilyen rendezvényekre - mert ketten nagyobb móka -, úgy elkezdett röhögni egy halk beszólásomtól, hogy ki kellett jönnünk.
Persze rögtön utánunk jött egy robot, aki faggatott minket, hogy mi a probléma, min nevettünk, mi nem tetszett. Kifejtettem neki röviden, hogy nagyon szép volt ez az előadás, de azért az egyik mondat már kicsit erős volt, mire természetesen kihozta, hogy mi még nem értjük valószínűleg rendesen ezeket a dolgokat, mert még kezdők vagyunk. (Természetesen sem kezdők, sem haladók, sem semmilyen szinten állók nem vagyunk. Egyszerűen csak eljárunk a rendezvényeikre, és jókat derülünk rajtuk.)
Egyébként már az utóbbi néhány szülinapi partit kihagytam, mert már roppant unalmasnak találom. Igazából rájöttem, hogy nem is annyira veszélyesek össztársadalmilag. Természetesen nem akarom lekicsinyleni a kárt, amit egy-egy ember/család életében okoznak, de nagyon úgy látszik, hogy rohadtul nem sikerül nekik klírré tenni a bolygót... :) Szerencsére folyik az ellenpropaganda is, és sokan már azonnal tudják, hogy a szcientológia rossz, pedig még nem is találkoztak egy szcientológussal sem. Ennek én nagyon örülök.
Amúgy meg, borzasztóan kontárok. Marketinganyagaikat, leveleiket olvasva mindig megnyugszom. Kiba lúzerek, a marketingszakértelmüket kizárólag egy másik WISE tagnak adhatják el, mert értelmes cég nem rendelne tőlük. Hihetetlenül bénák, kb. az MLM-es edény meg aloa vera árusokhoz tudnám őket hasonlítani, akik kapnak egy gyorstalpalót, és már rögtön az orvosi egyetemet végzett dokinál is okosabbnak hiszik magukat.
Mirakel 2010.07.14. 13:37:40
umsi 2010.07.14. 16:49:48
Aloe vera árushoz hasonlíthatod is őket, mert szinte mindegyik az....sajnos.....főleg a magasabb szinteken.
Nézd meg ezeket a képeket: szci+aloe üzletemberek egyben: objektivszcn.blog.hu/2010/07/12/a_szcientologus_maszter_dzsedaj_kasza_tamas_jedi_kepzest_tart
A sikerük persze abban áll, h egymást fűzik, hülyítik és az az állandó jópofizás már hányinger.
Azt sem értem pl. h a tökéletes életvitelük mellett miért ilyen hájas némelyik?!?
Önző, utálatos, pénzéhes keselyűk!!
anyós 2010.07.14. 19:19:36
Mirakel 2010.07.14. 21:15:10
béla 23 2010.07.16. 05:59:49
anyós 2010.07.16. 08:12:16
PKD 2010.07.20. 14:29:44
A hozzászólások elolvasása után támadt egy gondolatom, ezt megosztanám veletek. Aztán belátások alapján azt tesztek velük, amit jónak véltek. Nem vagyok szülő, de a másik oldalról – mint gyerek - vannak tapasztalataim az általános szülő-gyerek konfliktusok terén. A magam részéről azt mondom, hogy most szeretem a legjobban a szüleimet, amikor már nem szólnak bele a dolgaimba. Pontosabban, nem tudják helyettem, hogy mi a jó nekem. Én ezt hihetetlen nagyra értékelem! Pláne, mivel tudom, hogy időnként ez nem kis erőfeszítést igényelhetett, főleg egyikük részéről. Korábban sem volt rossz a kapcsolatunk, de ez minőségi változást jelent. Olyasmi különbség, mint a kötelező rokonlátogatás, illetve aközött, amikor azért látogatsz el valakihez, mert tényleg szeretnéd látni.
Úgy gondolom, hogy a tisztelet megadása a másik gondolatai számára csodákat tehet. Az én tanácsom a következő: próbáljátok megtalálni azokat a közös pontokat a gyermeitekkel, melyekben egyet tudtok érteni és ezekre koncentráljatok. Próbáljatok egyre több ilyen közös pontot találni – a szcientológiával kapcsolatos témában vagy azon kívül. Lehet, hogy nagy a bizalmatlanság és eltart egy ideig, de így talán sikerül helyreállítani a kapcsolatot úgy, hogy a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad.
Remélem, sikerül.
ui. Ha a gyermeketek felajánl pl. egy szcientológia könyvet, hogy olvassátok el, ne utasítsátok vissza és próbáljátok a közös pontokat keresni ebben is, biztos vagyok benne tudtok majd találni. Őszintén gondolom, hogy mindaz, amit leírtam, segíthet a kapcsolatotok javításában.
Mirakel 2010.07.20. 15:58:12
anyós 2010.07.20. 17:32:37
PKD 2010.07.20. 20:35:09
Nem vagyunk egyformák...
PKD 2010.07.20. 20:39:37
Tudom, hogy sok tanácsot kaptatok, gondoltam, talán segítek vele.
Kérdésedre a válaszom: döntéseim következményeit alapvetően én viselem, de döntéseim természetesen kihatnak a környezetemre, így a szüleimre is.
Mirakel 2010.07.20. 21:23:17
béla 23 2010.07.21. 07:55:45
Mirakel 2010.07.21. 08:48:47
béla 23 2010.07.21. 13:22:32
Mirakel 2010.07.21. 16:32:45
Szorítok nektek, hogy véget érjen ez a rémálom.
béla 23 2010.07.24. 19:02:59
Sajnos nagyon elvakult a gyermekem,nem tudom mi lesz az ami eltántorítja a szci-től .Velem már sajnos az utobbi időben nem nagyon áll szóba, mert én próbáltam felnyitni a szemét, de hiába. Megvalósítja az álmait elmondása szerint a páromét és az enyémet pedig sárba tapossa. Régen egy aranyos, kedves családszerető volt, most meg egy üveges tekintetü, szüklátókörü ember, akivel nem lehet másról beszélni szinte, hogy milyen az idő és elhangzik a kérdés mi ujság? Elmondja, hogy az orvosok hülyék a pszihiáterek gyilkosok és az emberekjobban tennék, ha a szci elvek alapján és vitaminokkal kezelnék magukat. Ennyi!! Minden szép és jó, csak és ez ami felfordítja a mindennapjainkat, de fel a fejjel mindenkinek, aki valami formában érintett a dologban, nem adjuk fel. Ki tud a multkori tüntetésről, mert semmit nem hallottam róla.
béla 23 2010.08.26. 22:57:24
monyca 2010.10.20. 09:15:53
Örülök, hogy találtam végre egy ilyen oldalt. Az én próblémám is hasonló, van egy barátom aki full szcientológus és állandóan nyomja nekem a szövegett és egyszerűen nem tudom felnyitni a szemét, hogy ébredjen már fel. Amúgy annyira jól meg lennénk de ez miatt a Sz..r miatt fogunk szakítani, mert nem vagyok birka hogy kövessem őket, én is olvastam egy-két dolgot és nem jön be semmilyen módon...lényegében ezekben a könyvekben az élet van leírva ahogy élünk és használjuk azt csak ez a Hubbard leírta kassza siker let és a sok h..e meg megy utána...ááááááááá, kikészülök tőlük. Szóval kérés segítsetek hogy nyissam már fel a szemét és értessem meg vele, hogy ez egy hülyeség??!!! Köszi
anyós 2010.10.22. 20:11:36
Mirakel 2010.11.08. 17:24:59
Titkos Név 2013.02.14. 17:50:04
A barátnőm belekerült egy ilyen csapdába, és teljesen egy másik lángy befolyása alá került. Én erről nem tudtam, azt hittem más problémája van, és azért "menekült el". Elkezdtem kutatni utána, hogy jobb belátásra bírjam, hogy esetleg megnyugtassam. Nagy nehezen megtaláltam facebookon, és írtam neki több üzenetet is a saját nevemben. Azt hiszem ezzel felhívtam magamra a figyelmet. Kérem tudna nekem segíteni?
Az utolsó 100 komment: