2007.09.04. 09:35
Claritas
TIT Kossuth Klub Egyesület
Claritas Szakcsoport
Dokumentációs és információs központ az új vallási jelenségekről –
jogi és lelki segítségnyújtás a vallási szervezetek kárvallottjai részére
A Claritas Szakcsoport tevékenysége kiterjed:
1. az új vallási jelenségekkel kapcsolatos információk összegyűjtésére és rendszerezésére;
2. tájékoztatás szolgáltatására;
3. ismeretterjesztő kiadványok készítésére;
4. konferenciák, kerekasztal-beszélgetések, sajtótájékoztatók, tanfolyamok szervezésére;
5. a vallási szervezetekkel kapcsolatos jogi szabályozás korszerűsítésének ösztönzésére;
6. hasonló külhoni kezdeményezésekkel való együttműködésre;
7. a vallási szervezetek kárvallottjainak összefogására;
8. a kárvallottak egyéni élettörténeteinek rögzítésére és jogszerű nyilvánosságra hozatalára;
9. térítésmentes jogi képviseletükre;
10. részükre lelki (terápiás) segítségnyújtásra.
A honlap a www.claritas.co.hu oldalon érhető el. Néhány hivatkozás még akadozik, de remélhetőleg a nap folyamán ők is befejezik a rakoncátlankodást...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Retexis 2007.09.04. 11:42:55
www.claritas.co.hu/claritas/index.html
sz.csabiii 2007.09.04. 15:14:45
A nyomozás során az ügyészség elegendő bizonyítékot talált a bűnszövetkezet, zsarolás, visszaélés, személyességi jogok megsértése, gyógyító tevékenység törvénytelen űzése és egyéb bűncselekmények elkövetésére.
Amennyiben vádat emelnek ellenük, ez lesz a világon az első alkalom, hogy bíróság előtt felel az Egyesült Államokban egyházként bejegyzett szervezet. A korábban is sokat támadott szcientológusok eddig rendre visszautasították a vádakat, és igyekeztek saját védelmükre csatasorba állítani olyan hírességeket, mint például Tom Cruise vagy John Travolta, akik mindketten régóta tagjai a szcientológiai egyháznak.
movie 2007.09.04. 16:03:57
Retexis 2007.09.05. 10:05:09
A belga hírügynökség értesülése szerint akár tízéves büntetés is kiszabható a leendő vádlottak ellen, de az ügyészség is elismerte, hogy inkább csak pénzbüntetésre számítanak."
Ez nem túl sok, de azért valami talán lesz...
kis xenufalvi xenu 2007.09.05. 17:28:38
anafeb · http://remalom.blog.hu 2007.09.05. 22:02:38
pyjcb (törölt) 2007.09.06. 15:59:30
anafeb · http://remalom.blog.hu 2007.09.06. 18:06:05
És még eszembe jutott, hogy nekem megvannak Veér András könyvei. Kölcsön is adtam őket, és még kauciót sem kértem. Te nem bízol az emberekben? Csak szólj, ha elolvasnád őket.
pyjcb (törölt) 2007.09.06. 19:10:33
kis xenufalvi xenu 2007.09.06. 21:32:48
Szép dolog, amit teszel, terjeszteni nagy elron tanait.. de mit akarsz Veértől?! ennél mókusabb irodalom max. a wikipedia mókusokkal foglalkozó szócikke (hu.wikipedia.org/wiki/Mókus)lehetne..
kis xenufalvi xenu, nyomozási igazgató
pyjcb (törölt) 2007.09.07. 11:15:01
"nyomozási igazgató" - ez tetszik.
Tisztelt nyomozási igazgató Úr. Bár nehéz a magyarázkodás, de megpróbálkozom vele:
Dehogy akarom én itt Ron-t terjeszteni. Ha újraolvasod a hozzászólást, akkor látod, hogy magam is meg akarok tőle válni - persze, hogy megvegyem az újabb kiadást, de az más kérdés - és gondoltam, hogy talán valakit pedig érdekel - ha nem is azért, hogy hasznát vegye, hanem, hogy megbizonyosodjon, hogy ezek a szcientológusok "tényleg sok hülyeséget hordanak össze". Csupán a saját érdekemben írtam a lehetőségről -ezzel kihasználva Anafeb blogját, bocsi, de hát ez van-, eszembe sem jutott, hogy itt talán nulla erre az érdeklődés.
Közbevetett kérdésre elmondom: Hogy mit akarok Veértől? Szeretném elolvasni Veért. .. Ha ti - mármint nem szcientológusok - elolvashatjátok, akkor én is elolvashatom szerintem. Mert nektek is hozzájárultak könyvei a szcientológiáról alkotott képetekhez és én is szeretném, hogy ismereteimhez hozzájáruljon, akár pozitív, akár negatív is lesz az eredmény.
A kihallgatás során felmerült mókus kérdésben a következőképpen foglalok állást: Egyébként találtam feltehetően mókusabb dolgot még magánál a valódi mókusnál is és meg is vásároltam online, ez pedig: A SZCIENTOLÓGIA LABIRINTUSÁBAN - POTTHOFF, NORBERT. És hamarosan bele is kezdek az olvasásába.
Mást a hozzászólással kapcsolatban elmondani nem tudok és nem is kívánok, az itt leírt hozzászólás az általam gondoltakat helyesen tartalmazza, melyet elolvasás után helybenhagyólag aláírok.
'pyjcb'
pyjcb (törölt) 2007.09.07. 11:16:16
pasziv 2007.09.08. 15:00:01
Az ok pedig amiért végül is: nagyon durva hazugságok (amit úgy lehet igazolni újbeszélül, hogy nem szabad negativ komm-ot terjeszteni). És már csak azért is önuralmat tanultam, mert 2-szer is meggondolom, mit mondok ki más emberek társaságában (főleg, ha azok szcientológusok). Olyan mértékű "odafigyelés"-sel még sehol nem találkoztam, mint közöttük, de ez egy idő után kezd egy kicsit kellemetlenné válni.
És ha végképp nem bírom majd ki szcientológia nélkül, hát elmegyek a szabad zónához, vagy más egyházon kívüli haladó szervezethez, és mindenki megnyugodhat. Úgy látom, mostanában kezd kifejezetten kifinomulltá válni a szcientológus-vog párbeszéd, ami azért jó, mert úgy érzem a téma komolyabb annál, hogy anyázással el lehessen intézni. Na, ARK mindenkinek :)
anafeb · http://remalom.blog.hu 2007.09.08. 18:08:43
Pirx_cadet 2007.09.10. 11:32:45
pycb -nek:
Csak óvatosan! Sokba fog kerülni a biztonsági ellenőrzés! A könyvek továbbadásáért is bünti jár. A régebbiekért meg pláne. A nagyon régiekért meg (eredetiek) hajajajajaj......
pyjcb (törölt) 2007.09.10. 20:44:10
Pirx_cadet. Kifejtenéd ezt részletesebben?
Köszi
Bús Zsolt 2007.09.11. 01:20:35
Örömmel látom (na jó, hazudtam), hogy megint beindult a Blog.
Látom vannak új arcok is, ennek is örülök (megint hazudtam)!
Egy kicsit poénos kedvemben vagyok, ezt Ti okoztátok a sok "érdekes" hozzászólással!
Hogyha esetleg valakit érdekel(azért biztos van valaki):
Köszönöm, nagyon jól vagyok, még mindig a "híres" Szcientológia egyháznál dolgozom.
Egyre jobban érzem magam a bőrében, egyre nagyobb vagyok, egyre jobban megértelek titeket, egyre ... . (Nem volt túl nyálas ez a PR szöveg? Mindegy végül is ezt gondolom.)
Mindenkinek jó munkát, szép napot, sok sikert kívánok az életben, legyetek boldogok, találjatok valami hasznos tevékenységet az életben, valami építő jellegűt és akkor tök jól el leszünk ezen a huncut kis bolygón.
Sziasztok!
Bús Zsolt 2007.09.11. 01:23:36
Hogyha valakinek nem tud "segíteni" a Claritas, akkor az keressen fel bátran!
Sziasztok!
anafeb · http://remalom.blog.hu 2007.09.11. 07:46:25
Attól, hogy a fejed a homokban, és te speciel nem látod, még vannak károsultak, nagyon sokan sajnos.
De ha a claritas tevékenységét lefordítom hubi bácsi tanaira, akkor még szcientológusul is megállja a helyét. Legyél okozó! Ezt mondja, ugye? Na most akkor?
Azért örülök ám, hogy még nem felejtettél el, és benézel néha:-)
kis xenufalvi xenu 2007.09.11. 11:40:09
Üdv a Teegeeack-en:)Sajnálattal látom, az egy (normális) főre jutó szci-k aránya egyre nő.. Te Zsolti, figyu már, elárulod hogy pl. Te milyen "építő jellegű" tevékenységet teszel ezen a "huncut kis bolygón"?
Adok egy tanácsot, ingyen: sokkal hitelesebb lennél, ha rágyúrnál a nyelvtanra. Még az is lehet, hogy a Claritas helyett páran hozzád fordulnának:)
Mister47 2007.09.11. 19:33:46
Látom, hogy a kedves szcientológus kollégák már tűkön ülve várták a blog indulását :-)
Mindenesetre örüljünk, hogy ők is itt vannak, és egyben remélem, hogy pyjcb tartja magát ahhoz amit írt és végigolvassa a blogot (jó hosszú) ami után megválaszolja azokat a nyitva maradt kérdéseket, amiket a többi társa nem tudott vagy nem akart.
anafeb · http://remalom.blog.hu 2007.09.11. 20:21:57
pyjcb felé van egy kis tartozásom, remélem, nem sértődött meg, amiért a privát levelére még nem válaszoltam, de az én időm is véges. És egy "kicsit" túlléptünk közben a blogon, ez csak az előjáték volt.
Bús Zsolt 2007.09.11. 22:54:50
Köszönöm a jó tanácsokat!
Milyen építő jellegű tevékenységet csinálok?
Rajtad kívűl, remélem senki sem olvasa el :-), mert biztos, hogy fel fog állni a szőr a hátukon!
Segítek az embereknek, hogy kinyissák a szemüket!
???
Hogyha érdekel, akkor keress fel, az iwiw-en megtalálsz, ahogy ezt korábban is tetted!
Amúgy mindenkit üdvözlök!
Kedves anafeb!
Amikor azt írod, hogy vannak ilyen meg olyan sérültek, szerencsétlenek, károsultak, becsapottak, stb, ebben az esetben olyan emberekről beszélünk (az én véleményem, megfigyelésem szerint), akiket a sarki közértben is valamilyen "baj" ér.
A Szcientológiában az ilyen emberekre van egy kifejezés: Lehetséges bajforrás. Ez egy olyan személyet jelent, aki valamilyen módon kapcsolatban áll legalább egy elnyomó (antiszociális) személlyel, és az ő ártalmas hatása alatt áll!
Azért hívják lehetséges bajforássnak, mert sok bajt jelenthet önmaga és mások számára (balesetek érik, megbetegszik, hibákat követ el, ... )
Az ilyen embert mindenhol éri egy kis "baleset" és természetesen Ő nem tehet semmiről!
anafeb · http://remalom.blog.hu 2007.09.12. 00:38:38
Neked van az életedben elnyomó személy? Mit teszel/tettél, hogy ne legyen? Szikingernek is van ezek szerint, most éppen a felfüggesztettet húzta be magának. Ezt is elnyomó miatt történt? Vagy nem?
Mister47 2007.09.12. 09:57:41
#Amikor azt írod, hogy vannak ilyen meg olyan sérültek, szerencsétlenek, károsultak,
#becsapottak, stb, ebben az esetben olyan emberekről beszélünk (az én véleményem,
#megfigyelésem szerint), akiket a sarki közértben is valamilyen "baj" ér.
Szia Zsolt, kicsit ködös amit írtál. Mit jelent az, hogy „baj ér”? Az én értelmezésem szerint két dolgot tudna jelenteni:
1.
Például rádől a konzervespolc valakire, vagy épp bejön egy rabló aki lövöldözni kezd stb. Ezt nevezhetem úgy, hogy baj ér, bár azt hiszem ez vallási, filozófiai, származási
hovatartozás nélkül bárkivel megeshet.
2.
Megpróbálnak átverni, gorombán beszélnek velem az eladók, romlott árú van a polcon
stb. Ez esetben is baj ér, ilyenkor az ember reklamációt fogalmaz meg (többek közt ezért van vásárlók könyve – ha tudod mi az) és elmondja a panaszát, sőt van aki felháborodik.
Tehát kíváncsi vagyok magam is, hogy miként tudsz segíteni ezeken. Talán valami
fogyasztóvédelmi dologról van szó? Vagy miféle „baj” az ami éri az embert? És te ebben
mit segítesz? Ráveszed az embereket, hogy ha problémájuk akad a boltban, akkor nehogy megoldják ott helyben, hanem vegyenek egy újabb auditálást, majd ott kikezelik :-)
#A Szcientológiában az ilyen emberekre van egy kifejezés: Lehetséges bajforrás.
Ha most olcsó poénkodásba akarnék kezdeni akkor mondhatnám, hogy mi is így hívjuk a szcientológusokat: Lehetséges bajforrás. :-)
#Ez egy olyan személyet jelent, aki valamilyen módon kapcsolatban áll legalább egy
#elnyomó (antiszociális) személlyel, és az ő ártalmas hatása alatt áll!
Érdekesek számomra ezek a „más hatása alatt álló” megközelítések. Mintha a szcientológia el sem tudná képzelni, hogy valaki önmagától is képes gondolkodni, dönteni és cselekedni. Mindig ez a magyarázat.
Nyílván ciki lenne ugye a beszervezendő alanynak megmondani, hogy a hibái nagyrészét
a saját butaságának/felületességének köszönheti a többi meg szimpla pech, sokkal
célravezetőbb azonnal egy „külső ellenséget keresni” (elnyomó személy) aki ellen
közösen felléptek, így egyből már „azonos oldalon állhattok” – azzal szemben aki esetleg
még észhez téríthetné a beszervezendő alanyt - és a bizalmi kapcsolathoz
(befolyásoláshoz) vezető ajtó ki is nyílt...
#Azért hívják lehetséges bajforássnak, mert sok bajt jelenthet önmaga és mások
#számára (balesetek érik, megbetegszik, hibákat követ el, ... )
De hát még a nagy „ron” is megbetegedett, sőt be is csődölt a végén. Tehát akkor ha inverz módon nézem amit írsz, azt jelenti, hogy akit baleset ér vagy megbetegszik az mind „lehetséges bajforrás, aki más elnyomó hatása alatt áll”? Ha megfázol akkor ez azt jelenti, hogy te is az vagy? A logikai láncolatra már ki se térek, hogy ugye ezek szerint kell lennie egy „ős bajforrásnak”, aki a piramis csúcsán van, hiszen mindenki csak valaki más befolyása alatt áll, mint egy piramisjátékban.
Gigi1 (törölt) 2007.09.12. 10:30:43
Anafeb!
Gratulálok a Claritas Szakcsoporthoz, és nagyon
örülök annak is, hogy nem sikerült szci barátaink kedvébe járni azzal, hogy megszűnik a blog.
Bús Zsolt!
Szeretném tudni, hogy szerinted mi mik vagyunk? Elnyomók vagy lehetséges bajforrások? Vagy valami más?
sz.csabiii 2007.09.12. 10:41:22
úgy látom nektek a család "bajforrás", ellenség. nem is kell magyarázni, hogy miért, hogyan, önmagában ez eléggé természetellenes. ezért nincs neked se, másoknak se a szcik közül nyugodt családi élete, ha egyáltalán van családjuk. emlékszem, még anyukáddal laksz, aki szintén "bajforrás". miért nem költözöl akkor el. ja, hogy nincs kivel és hová?............
sz.csabiii 2007.09.12. 10:43:24
igaz, dolgoztunk is ugye anafeb? :)
sz.csabiii 2007.09.12. 10:44:45
sz.csabiii 2007.09.12. 10:46:54
jaga haverod bezárta a blogot és törölte az összes hozzászólást, ezért örülsz ugye, hogy ez a blog ismét megnyitott.....
anafeb · http://remalom.blog.hu 2007.09.12. 13:23:17
Kíváncsian várom Zsolt válaszait (vagy valaki másét).
Gigi, köszi a gratulát, rád is számítunk!
Gigi1 (törölt) 2007.09.12. 18:50:07
pyjcb (törölt) 2007.09.12. 19:26:57
Mister47: a blog végigolvasásáról letettem, de hogy így felhoztad és egyben reméled, hogy a nyitott kérdéseket megválaszolom, ezért mégis folytatom a végigolvasást – ha sokáig is fog tartani -, és ismereteim, vagy magánvéleményem alapján meg is adom a válaszokat.
Anafeb: köszönöm, hogy nem feledkeztél el a privát levelekről, igazság szerint nem sértődtem meg, csak furcsának tartottam, hogy nem válaszolsz. Ha az időhiány miatt nem tetted meg azzal nincs gond, de örülnék, ha idővel reagálnál rájuk.Köszi
'pyjcb'
Bús Zsolt 2007.09.12. 23:40:52
Nagyon kedves vagy hogy érdeklődsz a családi viszonyaimról, stb.
Szeretném feléd tudatni, nagyon jól kijövök a családommal. Amit írtam korábban az tényleg úgy van, de ettől függetlenül MI EGY CSALÁD VAGYUNK!
De hát ezt nem kell ragoznom, nagyon jól tudod, hogy miről beszélek amikor a családról van szó!
Ugye?
Bús Zsolt 2007.09.12. 23:45:10
Nézd meg a szótárban a baj jelentését!
Közel jársz az igazséghoz!
A Szcientológiában úgy tekintjük és ezt volt részem megtapasztalni az elmúlt 4 évben, hogy az ember mindenért SAJÁT MAGA felelős, ami történik vele!
Én is lehetséges bajforrás voltam régen, de megtanultam felismerni ezt a szzituációt és kezelni.
Hogyha téged komolyan érdekel ez a dolog, akkor olvasd el L. Ron Hubbard-Az elnyomás oka című füzetet és döntsd el saját magad, hogy az úgy igaz-e vagy sem!
Jó olvasást!
Mister47 2007.09.13. 06:49:16
#Nézd meg a szótárban a baj jelentését!
Szia Zsolt. Nézzem meg a szótárban? Miért, te nem tudod leírni? Tudod itt a blogon már sokszor volt szó erről, - de hátha elkerülte a figyelmedet -, hogy nem linkekkel meg könyvcímekkel vitatkozunk (érvelünk), hanem ha megkérdezik, hogy TE mit értesz bizonyos szavak/kifejezések alatt akkor kifejted. Természetesen engem most is az érdekelne, hogy TE (tehát konkrétan TE) mit értesz a „baj” alatt és milyen értelemben használod, a saját szavaiddal írd le azt amit te gondolsz erről.
Ha szótárra hivatkozol, akkor joggal feltételezem, hogy te nem is érted a szó jelentését - noha használod azt - csak bebifláztad amit leírtak a szótárban, és ha kérik, hogy fejtsd ki, akkor csak mutogatsz a szótárra. Erre a számítógépem is képes, ezért kár beszélgetni.
#A Szcientológiában úgy tekintjük és ezt volt részem megtapasztalni az elmúlt 4 évben,
#hogy az ember mindenért SAJÁT MAGA felelős, ami történik vele!
Ezt fejtsd ki légy szíves kicsit bővebben. Főleg a miértekre (ok- okozati összefüggések) vagyok kíváncsi.
#Én is lehetséges bajforrás voltam régen, de megtanultam felismerni ezt a szzituációt és
#kezelni.
Értsük úgy, hogy téged sohasem ér baleset, és soha nem betegszel meg? Vagy már OT vagy és test nélkül is tudsz élni?
#Hogyha téged komolyan érdekel ez a dolog, akkor olvasd el L. Ron Hubbard-Az
#elnyomás oka című füzetet és döntsd el saját magad, hogy az úgy igaz-e vagy sem!
Ahogy fent is említettem, ne könyv és link ajánlókkal beszélgessünk hanem konkrétan. Tudod azért van az emberi kommunikáció (benne ez a blog), hogy mindenki elmondhassa a saját gondolatait/véleményét. Ha neked nincs véleményed se saját gondolataid, akkor nehéz lesz bárhova eljutnunk ebben a beszélgetésben, meggyőznöd az igazadról pedig érveléssel lehet, könyvajánlókkal, reklámmal nem.
Ha úgy érzed(érzitek), hogy ebben a füzetben van benne ami fontos e témában, akkor idézd belőle a megfelelő részt és írd le itt, hogy mindenki láthassa (főleg az akinek nincs meg ez a füzet és nem is akarja megvenni).
sz.csabiii 2007.09.13. 12:09:42
igen, én tisztában vagyok vele, hogy mi a család, és miért fontos ez mindenkinek, nem utolsó sorban pedig, ez milyen kapcsolatot jelent
pl. miért felelős saját maga az, aki tegnap azon a buszon utazott, ami felborult? ha szci lett volna, akkor nem borult volna fel?
Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2007.09.19. 12:37:09
Engem ez az utolsó pont érdekelne. Ki és miket csinál?
Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2007.09.20. 11:17:37
:: Szcientológiában úgy tekintjük és ezt volt részem megtapasztalni az elmúlt 4 évben, hogy az ember mindenért SAJÁT MAGA felelős, ami történik vele!
Ez lószar.
Ha egy kicsit is értenél a szcihez, tudhatnád, hogy a felelősség megfelelő hozzárendelése az, ami helyrehozza az esetet, és a "mindenért én vagyok a felelős" hozzáállás crka ugyanolyan rossz, mint a "semmiért nem vagyok felelős".
Pl. a II-es szinten van egy nagyon jó előadás arról, hogy ha vki egy csoportból kiszakad, akkor hogyan vádolja önmagát minden miatt, és ezt hogyan lehet helyrehozni (a közös erőfeszítések és az önmagunk csoporttal azonosításának kifuttatásával).
anafeb · http://remalom.blog.hu 2007.09.22. 11:31:57
:: részükre lelki (terápiás) segítségnyújtásra.
Engem ez az utolsó pont érdekelne. Ki és miket csinál?
A Claritas honlapján megtalálhatók a fogadóórák időpontja. Szakember várja a látogatókat, és a számára legmegfelelőbb emberhez irányítja. Családterápeuta, pszichológus, kilépett, sokat tapasztalt egyháztagok, ügyvéd, stb. Mindenki kap segítséget, aki kéri.
dvorcsakl 2007.09.25. 21:14:54
alagi 2007.09.28. 13:14:12
Szerintem most auditaljak ki belole a sok enturbaciot amit a blogjaval szerzett.
Akron · http://e-vita.hu/dxn 2008.01.03. 22:34:03
Az emberek tévednek és mindenhol lehetnek unszimpatikus egyének is. Az egyházban emberek dolgoznak. De az egyes ember és maga a szc. két külön dolog. Ne keverjétek össze!
pl. hallani pedofil papokról. Ebből azt a tényt levonni, hogy a kereszténység pedofiliára nevel buta logika lenne. Márpedig itt hasonló dolog történik.
Elősször a dianetika könyvet olvastam el, ami nagyon megtetszett. Viszont hallottam ezeket a negativ dolgokat is. Gondoltam első kézbő szerzek információt. Az ember gyűjtsön be minden adatot (ne csak egy oldalról) és döntsön aszerint.
Hát én direkt ezért (hogy válaszokat kapjak) kiutaztam Koopenhágába és két hónapot töltöttem el az európai központban. Semmi szörnyűséget nem tapasztaltam. Hazajöttem minden gond nélkül. Nem mosták ki az agyamat. Minden barátom meg van és a családommal is jó a kapcsolatom.
Viszont megvettem pár könyvet, és ami azokban van igen meggyőző. Sok adatot használok belőlük és sokat segítettek nekem. És sokakat ismerek akiknek szintén. Szerintem a gyakorlat döntsön! Működik valami vagy nem? A többi csak mellébeszélés.
Közülletek hányan olvastak el legalább egy könyvet? Az abban levő adatokkal lehetne vitatkozni, de ennek a ki tud nagyobb cinizmussal rosszat mondani semmi értelme.
anafeb · http://remalom.blog.hu 2008.01.04. 07:55:48
Látom, több postot is elolvastál, ezért láthatnád, hogy itt sokan a saját tapasztalatukat írták le, és nem fikciókat.
Akron · http://e-vita.hu/dxn 2008.01.04. 21:54:40
Akkoriban újították fel a teljes épületet. Késésben lehettek, mert szinte bárkit felvettek, aki tud valamit segíteni (kőműves, villanyszerelő, festő, asztalos, stb...). Ez jó alkalom volt arra, hogy ott legyen az ember anélkül, hogy milliárd éves szerződést írjon alá. Így kerültem ki.
Kevesen irnak saját tapasztalatról, és az a tapasztalat is leginkább egy-egy emberre vonatkozik, nem a szc. tanára. Ha valaki (valakik) durván megsértenek másokat (vagy kárt okoznak), attól még a szc-ban foglalt dolgok lehetnek jók.
Persze ott is (főleg ott) rengetegszer megkerestek, hogy legyek tag. Egyszerűen nemet mondtam. Mikor sokadjára is nemet mondtam, békén hagytak, sértődés nélkül. Én nem tapasztaltam problémát.
anafeb · http://remalom.blog.hu 2008.01.05. 09:33:15
Ezt pedig, hogy az egyes emberek a gonoszak, és nem a szci maga, már többen próbálták elmagyarázni. Érdekes, hogy mindegyik szcientológus volt. De hát nem a szciben tanult tudást alkalmazzák, nem a szci tette őket olyanná, amilyenek?
Akron · http://e-vita.hu/dxn 2008.01.05. 20:07:27
De mint mondtam, nem is azért mentem, hogy pénzt keressek.
Azzal nem akarok vitatkozni, hogy ki a hibás, a gonosz, a rossz szándékú. Nem ismerek minden részletet. Ha leírsz egy állítást a szc. tanából (vagy bármiről) arról tudok nyilatkozni, hogy egyetértek-e vele vagy nem, hogy rosszat jelent-e nekem vagy nem...
Egyébként szoktak rá hivatkozni (talán az összes könyvükben is ott van), hogy nem kell elhinni belőle semmit. Csak az igaz számodra, amit te magad igaznak tartasz. Ezért nem is értem az agymosás vádat.
anafeb · http://remalom.blog.hu 2008.01.06. 08:57:48
Akron · http://e-vita.hu/dxn 2008.01.06. 15:25:16
Vitatkozni sem akarok, csak azért írtam, hogy elmondjam: használok néhány szc. technikát az életemben és ezek működnek (több jó tapasztalatom van), és mindeközben nem kellett Xenut megköveznem, nem kellett univerzumokban utazgatnom, és általában nem kellett semmi olyat elhinnem, amit előtte ne tartottam volna igaznak. Ennyi.
dvorcsakl 2008.01.06. 20:07:49
eleg megnezni a mondataidat, a hasznalt szavakat, es mar tudni is, mennyire vagy szci.
Akron · http://e-vita.hu/dxn 2008.01.07. 00:23:17
És? Annyit mondtam nem vagyok egyház tag.
Nem akarlak meggyőzni, mert ti már döntöttetek. Nektek rosszat jelent, nekem jót. Véleményekkel hiábavaló vitatkozni.